1. Introduktion av mig

Lite basics:
Emma
23 år och 30 dagar gammal
Född och uppvuxen i den lilla fina byn Hede i Härjedalen (är en mycket stolt och patriotisk härjedaling)
Bor i Umeå tillsammans med sambo (Joel) och hund (Iris)
Studerar till Tandhygienist och anser själv att jag valt världens roligaste utbildning som kommer leda till världens roligaste jobb

Mer personligt:
Är en snabb person. Går fort, pratar fort, tänker fort och utför det mesta i ett jäkla tempo.
Är en känslig typ med väldigt stort hjärta som ofta bankar och slår utanför kroppen, blödig som få och oroar mig alldeles för mycket om det mesta. Tror alltid att det värsta kommer hända. Exempel: tror alltid att varje bilfärd kommer bli min sista, att det hänt något fruktansvärt om personen jag försöker ringa till inte svarar, osv. Vet att det är fruktansvärt onödigt och det slösar massa energi. Hyser otrolgt stor kärlek till de som står mig nära och är mycket familjekär. Är hellre den som lyssnar än pratar själv. Har inga problem med att spendera tid ensam, tycker tvärtom att det är riktigt skönt och nödvändigt. Är lite smått pedantisk, vill ha ording och reda, snyggt och städat runt omrking mig. Tycker själv att jag är ganska rolig, har en alldeles förträfflig svart/torr/ironsik humor. Tycker om att äta och laga god mat och spenderar därför stor del av studiebidraget på att laga god och hyffsat nyttig mat.  Är en fysiskt aktiv person som mår som bäst om jag tränar regelbundet. Måste även få en dos med frisk luft varje dag. Älskar att resa och se mig omkring, önskar verkligen att det fanns mer utrymme i mitt liv för det (som typ tid och pengar). Har ett fantastiskt bra immunförsvar, när jag var förkyld förra veckan var det första gången på tre år. Har aldrig (så vitt jag vet) drabbats av magsjuka som vuxen. Har aldrig behövts opererats, sytts eller plåstrats ihop på annat sätt. Denna goda egenskap är dock något som krockar med min mer oroligt lagda sida, då jag så sällan blir sjuk är jag bombsäker på att jag istället kommer dö ung av någon mystisk, obotlig, sjukdom - som straff för att jag fått vara så pass frisk och kry genom livet. Har en stark vilja och ser så gott som alltid till att uppnå de mål och drömmar jag har. Är driven och ambitiös, tyvärr lite överambitiös, tippar över till ett duktighetskomplex och jag får prestationsångest över att skriva ett grattiskort eller baka en kaka att bjuda på.

Ungefär så.

Kommentarer
Postat av: Petra

Kul Emma, fin beskrivning! Ser fram emot att få läsa resten av listan!

Postat av: Fr Hurtigh

Min älskade karamell, herregud vad jag saknar dig! Det här inlägget gjorde mig lite rörd, för det är verkligen Du! Jag är mäkta imponerad av att du lyckats skriva så bra om dig själv, det är ju ett grymt personligt brev! Sen att vi innerst inne är rätt lika varandra kan man ju inte riktigt undgå om man läser det här och känner oss båda.

Jag behöver dig! Jag tror det är därför jag är lite ur fas i livet, för jag behover en rejäl bästis-dos! Kan inte jag råka snubbla över en tusenlapp på gatan idag så bokar jag biljett upp till dig på en gång.

Puss och Kram

2011-02-01 @ 13:31:43
URL: http://linneahurtigh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback