3. Mina föräldrar

Jag tycker att jag har de absoult bästa föräldrarna i hela världen! De har gett mig allt jag kunnat önska och drömma om att få av en mamma och en pappa. Kärlek, stöd, engagemeng, glädje, tröst, trygghet, lagom mycket förmaningar och restriktioner, kunskap, klokhet, visdom - de har format mig till att bli en trygg, självständig, vuxen kvinna med mycket kärlek och omtanke. Det är jag stolt över, stolt över mig själv, och stolt över de två som lyckats så bra! Jag ska spendera resten av mitt liv att tacka er för det. Jag ska ge mina egna framtida barn all den kärlek och trygghet ni gett mig.

Mina föräldrar är skilda, något som såklart påverkat mig och min uppväxt, men absolut inte enbart på ett negativt plan. Jag har haft turen att ha två föräldrar som trots att de inte lever tillsammans ändå är vänner och upprätthåller en god relation för deras egen skull, men framför allt för oss barn och våran skull. Skilsmässan har gjort så att jag ser mina föräldrar lite mer som två egna individer, inte bara mammaochpappa, jag har lärt känna dem båda på ett annat sätt, ett mer vuxet sätt. Jag har lärt mig mer om deras personligheter och vår relation idag är lika mycket som i egenskap av barn - förälder som att vara bästaste av bästa vänner. Min familj är härligt naturlig och avspänd och trots nya familjekonstellationer kan vi träffas och umgås allihopa. Vid födelsedagar samlas vi allihopa och firar den som fyller, där kan vi sitta hela högen; mamma, pappa, systrar, halvlillebror, mammas sambo, farmor, farfar, mormor, morfar, joel, svärmor, svärmormor, mammas sambos föräldrar och vara ett härligt gäng tillsammans. Det gillar jag så himla mycket!

Älskar er mamma och pappa!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vad härligt med lite uppdatering (kastar absolut inte sten i glashus nu) jag ska inte förminska Joels snuspoesi men efter att ha läst den varje dag väldigt länge nu så var det kul med något nytt ;)

Vad fint du skriver, dina föräldrar är helt otroliga! Brukar dom läsa bloggen?

Postat av: Joel Backman

Du skriver så bra! Du får uppdatera lite oftare bara :)

2011-05-04 @ 14:59:30
URL: http://www.hede-skog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback