Hemmahelg

Var hemma på en liten visit över helgen. Eller hemma och hemma, bodde i farmor och farfars stuga (farfars barndomshem) nästan hela helgen. Jag, systrar x 2, pappa, farmor, farfar och ett göng hundar. Vissa i sällskapet (pappa och syster Moa) jagade älg (dock resultatlöst) om dagarna medans vi andra tog det ganska så lugnt, överkonsumerade hårda tunnbröd mackor med smör och messmör, spelade kort, plockade lingon, åkte/körde fyrhjuling, hade amatör hund-agility, kollade tv, åt mera messmörsmackor osv. Farmor och farfar är dock inte dom som gillar att ta det piano, dom håller sig sysselsatta med något hela, hela tiden! Inte många minuter/dygn sitter dom bara still, möjligtvis att de bänkar sig framför nyheterna eller postkodsmiljonären på tv'n nån halvtimma per kväll eller så. Hade dom varit född idag med den energin tror jag de hade blivit diagnostiserade med damp (!). Nejdå, det är bra att de håller igång. Hade en riktigt härlig helg hemma, kvalitetstid som är helt ovärderlig! Kärlek.

Hann även med att träffa mamma och lillebror en liten sväng. Det är svårt att få till lika mycket tid med "båda sidor" när man har skilda föräldrar, men jag försöker så gott det går att skapa någon slags rättvisa för både min egen och deras skull.

Fick även den stora äran att träffa det nya tillskottet i den nya generationen Backman! Joels bror och hans sambo har nämligen fått en son! Vilket litet underverk, så fin och så liten. Jag vet att jag är blödig men inte trodde jag att jag skulle reagera med en syndaflod av tårar när jag fick beskåda gossebarnet! Men så blev det, tårarna rann och så fick det vara. Vi blev nog alla mer eller mindre våt i ögat skulle jag tro.


Måndag och ny vecka, som kommer innebära en hel del tentaplugg. Men än är det bara måndag vilket innebär core & stepmuskel-pass på IKSU och Biggest Loser på tv'n, nya måndagsritualen sedan en vecka tillbaks. Jag gillar rutiner.
Nu; diska!

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Eller hur, det är ljuvligt med rutiner. Det är väl så vi Damp-barn vill ha det? Kontroll och rutiner då mår du och jag som bäst. Jag mådde bajs i morse för jag hade varken rutiner eller kontroll, då rasade jag en stund men i morgon ska jag strukturera och komma igen!

Tills dess ska jag ligga i soffan och kolla på Filip&Fredrik!

Love, love, love baby babe!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback