Nostalgi

Skulle hämta några lådor nere från förrådet att lägga de utrensade böckerna i för att sedan köra dom till Myrorna. I en av lådorna hittade jag den här underbara manicken! Vilken nostalgi!


Minns så väl än idag den julen jag fick den i julklapp, tror det kan ha varit -98 kanske? Mina systrar fick också varsin, men pappa sa lite i smyg till mig senare att min var lite värre än deras, för jag var ju äldst och skulle därmed vara mer försiktig med min. Jag kände mig mycket stolt att ha fått det förtroendet av mina föräldrar, och fått en sån fin kassettbandspelare, självklart skulle jag vara rädd om den, superförsiktigt! och det måste jag verkligen ha varit eftersom den finns kvar idag 12 år senare! Att jag släpat med en grej hit till Umeå som aldrig någonsin mer kommer att användas! Min fina kassetbandspelare. Tänk när man satt i bilen och lyssnade på sina egenkomponerade blandband, och sen när batteriet började ta slut så spelades musiken så vansinnigt långsamt, tonerna släpades fram i slowmotion, men man ville så gärna lyssna lite till, bara lite till!

Jag har avverkat tre Ipods sedan 2006, men denna består! Halleluljah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback