Motvind

För lite tid för mycket plugg! För mycket vilja att kunna göra andra saker än att plugga!
Går i skolan 8-17, kommer hem - vill dö, måste plugga - vill göra annat, gör något annat - får ångest och panik.
En vecka och TVÅ tentor kvar till påsklovet idag, två tentor!!! Lov - 1,5 vecka och sen TENTA IGEN!
Det är en sjukt intensiv utbildning jag går, jag tycker verkligen det är superkul och intressant, men ibland blir det bara för mycket. Jag vill trycka på paus. Få lite andrum. Man skulle ju kunna tro att påsk"lovet" vi har skulle vara ett tillfälle till just det, att få en paus, men icke! kommer ju vara tvungen att behöva plugga minst halva ledigheten. Dessutom mår min dator så fruktansvärt dåligt, bara att kolla mailen är ett projekt i sig som kräver ungefär 20 minuter, 3 st ctrl+alt+delete - avsluta aktivitet och en j ä v l a massa tålamod, vilket jag oftast inte har. Vill kasta helvetesskapet i väggen, men något säger mig att den inte alls kommer fungera bättre av det. Men ibland har jag god lust att prova... godnatt!

Kommentarer
Postat av: Petra

det där med att komma hem, vilja dö, vilja göra något annat, gör något annat - får panik av att inte plugga.. hm, känns bekant.. : )

Postat av: Linda

Här kommer en styrke puss! :) Och förhoppningsvis så får vi sol och värme i påsk så känns det kanske liiite bättre, för stunden!!

2010-03-24 @ 22:02:17
Postat av: sandra

Känner igen mig så väl... Paniken är det värsta! Men härda ut, så hoppas jag du får en bra ledighet trots plugg :) Blir du hemma från torsdag till måndag? Kramar

2010-03-25 @ 10:32:26
URL: http://sandrawager.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback