Dagens perfektion


Titta noga på den här avokadon, det är nämligen något speciellt med den...
den är nämligen p e r f e k t!
Aldrig tidigre i mitt 22 åriga liv har jag skådat något liknande i avokadoväg. Den här avokadon är fulländad, precis lagom mogen och mjuk, har den perfekta gröna nyansen som en avokado ska ha, och smaken ska vi inte tala om, heeeelt sagolik. orgasm i munnen. perfekt, helt enkelt. Hur ofta händer det inte att man köper av avokado, står står i butiken och klämmer och känner på dem för att försöka hitta den rätte, men så kommer man hem och har ändå dragit en nitlott? 9/10 avokado-inköp slutar oftast i besvikelse. Men nu har jag alltså fått smaka på en perfekt avokado, dessutom köpte jag en hel påse och alla det känns som alla ska vara lika fulländade som detta exemplar. 1 kilo lycka för 24,90 på ICA Mariehem, ja jag säger då det.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Men herregud, det var inte dåligt! Själv stod jag och klämde och klämde på alla avokados på kvantum tills jag nästan kände mig som en snusktant!

Postat av: Petra

hehe, det var lyckat! för det är ju så, köper man två avokados så är sällan båda ätbara.

2010-03-06 @ 07:35:17
URL: http://urallasynvinklar.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag köpte också en påse full med perfekta avokados, Cornelia och Felicia älskar avokado. Jag brular göra en sallad på avokado, potatis, bacon, sallad, pistagenötter, keso, lite olivolja och slat och peppar.

Super mumsig!



Hoppas vi syns i påsk!



Emma

2010-03-15 @ 18:41:18
URL: http://pyssligaemmabella.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback