Nöjd

Ja, så kan helgen sammanfattas med ett ord: nöjd. Jag är mycket nöjd med de dagar som passerat. I fredags var det soffläge som hägrade, på Tv'n visades På Spåret, Skavlan och Solsidan, sen tittade vi även på filmen "Baksmällan" som faktiskt var rätt roligt. Nio timmars underbar sömn senare var det alltå lördag. Spenderade några effektiva pluggtimmar på Medicinska bibioteket med trevligt sällskap. Lördagskvällen var lyxig som attans! Jag, Joel och 5 trevliga damer från klassen var ute och dinerade förstklassigt. Fördrink hos en tjej i klassen som bjöd på sina toppklassiga bartender skills och mixade ihop underbara drinkar! Sedan begav vi oss mot Rex som kör på REA meny under hela januari, halva priset! herregud vilken genialisk idé, så även vi vanliga dödliga kan gå ut och unna oss en trerätters utan att bli ruinerad. Sikrom till förrätt, lammwallenbergare till varmrätt och avslutningsvis en creme brulé med hallonsorbet - MUMMS säger jag bara. Var även lite "wild and crazy" och bad om att få det rekommenderade vinet till huvudrätten, som givetvis var ett rött vin eftersom det serverades till lamm. Jag var lite nervös att det skulle sluta i ett drickbart fiasko men herreguuuuuuuuud så jag njöt av ett glas Rioja till maten! det var sannerligen en lyckad kombo. Och jag känner mig SÅ nöjd med mig själv, kan jag nu äntligen räkna mig till den gruppen av människor som kan uppskatta ett murrigt och härligt rödvin till maten? Jo, jag tror baske mig det! Är det inte vuxenpoäng så säg? Klämmde även en nio timmars sömn denna natt, och idag har jag söndagsfikat på Café skogis och sen ytterligare några pluggtimmar på MB. Middag och kaffe framför en film med min älskling och nu sitter jag här! Inte alls trött längre - bara glad, lycklig och NÖJD.

Kommentarer
Postat av: Petra

rea på restaurang, genialiskt!

Postat av: sandra

Åh, det där lät helt fantastiskt! :)

2010-01-31 @ 22:31:53
URL: http://sandrawager.blogsome.com
Postat av: Linnea

Jag blir så avundsjuk, inte trött, det låter som en dröm för mig! Du är lyckligt lottad baby!

2010-02-01 @ 23:03:01
URL: http://linneaosd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback