Jag går när ni kommer

Helgen har passerat och det är måndag igen. Helgen har varit till belåtenhet och bland annat innehållit lite plugg, inflyttningsfest, dansdansdans på cornona, vitt aussie vin, mys, "Vem vet mest"-maraton, kollat på skidåkning, ätit god söndagsmiddag samt så har jag sovit en hel del.

Idag hade jag fått ett inkassokrav med posten... mycket märkligt tyckte jag eftersom jag aldrig fått den faktura som de nu krävde inkasso på! Det handlade om 300 kronor som mitt besök på akuten kostade när jag va där pga cykelvurpen i höstas, men jag hade som sagt var aldrig fått nån räkning. Så jag eggade upp mig och va förbannad när jag ringde upp nån växel på landstinget, blev viadrekopplad två gånger innan jag fick prata med rätt människa. Jag presenterade mitt problem, sakligt, men med en allvarlig/upprörd underton, varpå kvinnan i andra änden svarar glatt "ja men det är inga problem, jag stryker betalningspåminnelsen och avgiften så betalar du bara in 300 kronor så är det löst" PHA! Man blir ju som bra paff när saker och ting går att lösa på ett ENKELT OCH SMIDIGT sätt för en gångs skull. Vi la iallafall på och jag kände mig nöjd över att det gick att lösa, men samtidigt var jag ju fortfarande alldeles uppjagad över ansträngningen att "ösa upp" mig själv inför telefonsamtalet som sedan gick så smidigt. Så tokigt det kan bli ibland.

Imorrn ska jag på två spännande föreläsningar utanför skolan, först på dagen ska jag på Blondinbellas föreläsning i Aula Nordica och senare på kvällen blir det "Dr.Fett" - dvs Annika Dahlqvist, hon som förespråkar LCHF-kost! Kan bli intressant. Dr.Fett OCH Blondinbella på samma dag liksom - det är då inte varje dag! :)

Dagens tv-tips: Guldbaggegalan som går av stapeln ikväll! 20:00 på 1:an!
Dagens musiktips: Jonathan Johansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback