Blocketfynd!


Igår åkte vi till Skellefteå och hämtade hem de här snyggingarna! Är riktigt nöjd, känns som ett helt nytt kök nu. Men mest nöjd är jag nästan över att bordet och alla fyra stolarna faktiskt gick in i vår lilla Ford Focus! Om än med mycket mycket liten marginal, men hem kom det iallafall! :) På köpet med bordet fick vi även serverat hela livshistorien av dem som sålde bordet. Herregud. Aldrig förr har jag hört en kvinna säga SÅ mycket på så kort tid. Hon delade gladeligen med sig av a l l t! och ja, då menar jag verkligen allt. Graviditeter, semsterresor på 90-talet, svärfar som bodde på övervåningen förut, valpkullar som deras gloden fått, barnbarnen, om sommaren då dem fick 45 lammungar på 70-talet, att man kan äta fläksfiléfrossa i Skellefteå för endast 99:-, (OBS! inkl en öl), renoveringen i sommarstugan, vad den nya väggpanelen kostade i sommarstugan (6000 för 15 kvm, "såå dyrt vettu, men jag sa till gubben att det ska jag ha!"), barnbarnen igen, renoveringsplaner för köket, en snygg tapet hon sett i programmet "Bygglov", en semesterresa till Östersund..... and on and on and on... Vi avslutade Skellefteåfärden med en middag på MAX och sen satt vi tysta i bilen ett bra tag och bara vilade öronen.

Nu är det fredag och jag sitter och inväntar mamma, Staffan och lillebror som kommer hit över helgen! Riktigt trevligt, andra helgen på rad vi får besök hemifrån nu och det är ju jättekul :)


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

Hihi det var kanske nån som kände sig lite ensam ;-)...



Soffan är från MIO!



KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback