Dagens Rätt



Korv och Spaggeti! - Kan tyckas vara den simplaste av de simpla måltiderna, men jäklarns var gött det är!! MMMM säger jag bara, platsar lätt in på topp 5 av mina favoriträtter. Korven ska vara välstekt - gärna lite åt det brända hållet. Det ska vara vanlig smal spaggeti, och så ska man krydda med lite malen svartpeppar precis innan servering. Det enda tillbehöret som passar är ketchup, inget annat, inga grönsaker, inget. Bara korv spaggeti med svartpeppar och ketchup ska det vara. MMMmmm!! Joel suckar alltid lika ljudligt när jag föreslår den här maträtten till middag, han tycker den är i torftigaste laget - men det är det verkligen inte, det är en smaksensation utan dess like, prova själv!!

Dessutom är den mycket studentvänlig för plånboken, det gillas!

Kommentarer
Postat av: Petra

precis, korvarna ska vara väldigt välstekta, då är dom som godast : )

Postat av: Malin

Haha, håller fullständigt med dig emma! En underskattad måltid.

2009-05-04 @ 20:19:23
URL: http://mejlins.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag håller också med. Dock gillar jag mer när man skär korvarna i skivor innan man steker dem. Dessutom skär man spagettin på tallriken och lägger på korvbitarna och blandar runt, sen ketchup ovanpå. En variation värd att prova kan jag lova! :) puss

2009-05-04 @ 20:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback