Björndramatik i Hede

Läser lokaltidningen hemifrån, Östersundposten, och får läsa om björndramat som utspelat sig där hemma! En björn har alltså jagat en älg mitt genom ett villaområde i centrala Hede! På en lekplats på området kom björnen ikapp och skadade älgen ordentligt, så pass att den senare fick avlivas av en "tillkallad jägare" som (btw var en gammal klasskompis). Ja herregud! Tur man är på betryggande avstånd 50 mil bort. Härjedalen må vara mycket björntätt, men dem kan väl hålla sig i skogen och inte mitt bland allt folk? Huvvaligen.

KOLLA SJÄLV

Kommentarer
Postat av: camilla

Gissa om man inte är så sugen på att vistas utomhus här hemma just nu.. Huvva! Hoppas allt är bra med er! Trevligt att du kommer och jobbar i sommar :) Jag har precis avslutat min föräldraledighet, har gjort en vecka på jobbet nu snart. Känns helt sjukt att man har varit borta därifrån i 1 år.. men aja.. hehe


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback