Jag blev nostalgisk


Jag fick ett plötsligt begär efter Thåström. Jag lyssnar på Karenina och färdas tillbaka i tiden... kanske inte till -89 när låten kom men det högstadiet all over igen. Jag är tonårs-deppad och en wannabe-punkare/rocker. Det är svart&rödrandiga tröjor, kläder med nitar på och stjärnor kluddade med textilpenna på jeansen. Det är jag mot världen och detärnisomärdomkonstigadetärjagsomärnormal-känslan-typ. Det är drömmar som sträcker sig långt utanför kommunens gränser...mål och visioner och estetiska drömmar. Det är tur att man växer upp och växer ifrån sitt tonårsjag. Jag brukar säga att jag hellre skulle vakna upp och vara 65 än att behöva vara tonåring igen, helt sant. Men Thåström är fortfarande bra! Thåström utan tonårsdepp är bra.

Kommentarer
Postat av: Darlingen

Men du, jag fick också det för någon vecka sedan! Vilken nostalgi som sagt, men med lite mindre ångest och depression. Thåström släpper ju ny skiva nu om ett tag, undra hur det blir? Pussen

Postat av: Jan-E

Håller med skulle inte vilja att du var toonåring igen:)

2009-03-03 @ 20:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback