Huvudvärksuppvaknandet

Som jag skrev i föregående inlägg blev jag alltså väckt av huvudvärk natten mellan onsdag och torsdag. Jag måste bara berätta lite mer om detta, det är bland det mest obehagliga och smärtsamma jag varit med i hela mitt liv! Jag brukar nästan alltid vakna någon gång under natten av att jag är kissnödig (dricker för mycket te för sent på kvällen) så när jag vaknade där runt 03.30-snåret trodde jag det bara det var ett standardbesök på toa som gällde. Men jag var inte kissnödig, jag hade däremot ont bakom ögonen och upp i pannan och bakåt?! Trodde detta berodde på trötthet, men det gick inte om sig! Försökte blunda och somna om, men när jag blundade gjorde det bara ännu ondare! Efter ett stund av vånda går jag upp och tar en treo, hjälper nada. Det gör så jävla ont i huvudet!! Jag måste tillslut väcka Joel för smärtan är outhärdlig. Ringer mamma efter 06 nångång, hon beodrar mig att ta två alvedon, så det gör jag, jag gör alltid som mamma säger. Joel lägger en blöt handduk på min panna och jag halvsover/yrar, ord som HJÄRNBLÖDNING och HJÄRNTUMÖR dyker upp framför mig. Jag är förstörd. Alvedonen kickar in och jag börjar känna mig levande igen.

Det hela var extremt obehagligt och är fortfarande obehagligt eftersom jag inte vet vad som orsakade detta. Jag hade ingen huvudvärk på kvällen, jag löste tre sudoku på nybörjar nivå innan jag somnade, jag tror väl inte att den hjärnaktiviteten kan ha tagit knäcken på mig och min hjärna. Min teorier är som följer;
* Någon form av extremt plötslig och smärtsam migrän
* Något virus som lurar i min kropp och sakta bryter ner mig
* Någon lättare form av hjärnskakning/skada sedan jag slog huvudet rakt upp i kylskåpsdörren häromdan
* Att ansträgningen av sudokun var mer än jag tålde

Mystiskt är det. Någojn läkare/sjukvårdsutbildad som läser bloggen som har en teori? Teorier från outbildade mottages också tacksamt.

Kommentarer
Postat av: Emsen

Jag tror kanske att det är "vinterviruset" som håller på att bryta ner dig. Så vart det ju för mig. Hade först tokont i hela huvudet, nacken osv varje dag i typ två veckor, sen bröt det ut me feber, halsont osv. Även för Amanda och Tove var det precis samma, och när jag läser om dig så låter det som den smärta vi alla tre upplevt.. Alvedon, Ipren och vila, vila, vila rekommenderar jag!Krya på dig, Puss

2009-03-14 @ 14:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback