Hej från Hede

Veckan på Rhodos var alldeles underbar och mycket behövlig. Resan bjöd på mycket SOL, minst 30+ varje dag och en klarblå himmel. Vi solade och badade varje dag, så himla härligt! Vi gjorde även allt annat som hör en familjecharter till nämligen åt en massa go mat och minst en glass varje dag, skrattade och flamsade massa och bara njöt, + många långa omgångar av Yatzy, MIG (Frågesportspel) samt diverse kortspel. Jag blev positvit överraskad av Rhodos faktiskt, visst är det väligt "turistiskt" och så men stället hade verkligen sin charm! Vi hyrde bil en utav dagarna och åkte runt hela ön, fick se massa fina omgivningar och vacker natur. Nu är jag som sagt hemma igen med en skaplig bränna! Iallafall skaplig för att vara en rödlätt Emma med känslig och fräknig hy! När vi landade på Arlanda igen bjöd Sverige på 7 plusgrader och spöregn! Härligt. Tur att jag byggt upp mitt D-vitaminlager lite (visst är det D vitaminer man får av solen eller är jag helt ute och snurrar?)

Vad har jag för mig nu då? Jo, jag försöker njuta av några lediga dagar innan allvaret börjar igen på måndag, och med allvaret menar jag  veckors åtta sommarjobb på PIAB's orderkontor. Jag har installerat mig i vårat sommarbo som är en lägenhet på botten/källarplanet på en kontorsbyggnad. ja, det är inte så hemskt som det låter utan faktiskt ganska charmigt, och huvudsaken att jag och Joel och Iris får bo tillsammans! Iris ja, hon är 4 månader + lite till och är världens underbaraste lilla varelse! Ska bjuda på lite bilder från Rhodos + henne vid senare tillfälle.

Till helgen är det midsommar, en helg som jag valt att finna lite överskattad detta år. Jag flyr civilisationen mot obyggden i Ranundet istället. Min möjlighet till internetanvänding kommer vara lite sporadisk under sommaren men jag ska hålla bloggen uppdaterad, promise!

Glad Midsommar och LEV OCH MÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback