En hälsning och en uppmaning

Hälsningar från Östersund! Jag har varit här sedan i torsdagskväll, jag och Iris huserar hos min kära Linnea! Igår firade vi min systers student, fy fan vad hon är bra! Grattis Moa! Nu ska jag snart åka och hämta upp henne och så ska vi rulla hemåt mot Hede för att sammanstråla med pappa och Ida och åka ner mot arlanda för imorgonbitti i ottan lämnar vi Sverige för en vecka på Rhodos! Så underbart skönt ska det bli. Vi åker för att fora pappas stundande 50års dag. Jag är verkligen i behov av att vila mig, så jag ser det som en kombinerad rehabliterings- och nöjes resa :) Vilken perfekt kombo!

Så till uppmaningen, alla ni som är röstberättigade GÅ OCH RÖSTA I EUROPAPARLAMENTSVALET IMORGON! Det är en del av att leva i ett demokratiskt samhälle, och jag anser det vara varje medborgares plikt att utnyttja chansen till att påverka. 65% av alla beslut som fattas i Europaparlamentet berör dig dagligen, vill du då inte ta chansen att påverka riktingen på hur dessa beslut fattas? Jo självklart vill du det! I EP-valet röstar du på våra vanliga svesnska partier, som sedan representeras av ett sammanslaget parti, som en europiesik motsvarighet till det svenska parti du vill rösta på. Om du inte hunnit sätta dig in i vilka specifika frågor partierna vill driva i EU så rösta som du brukar rösta i riksdagsvalet, det är bättre än att inte rösta alls. Och har du ingen aning alls vad du tycker så rösta blankt, då har du ialla fall utnyttjat din demokratiska rättighet. Och kom ihåg, som jag brukar säga; Röstar man inte så kan man inte komma och gnälla sen heller! SÅ GÅ OCH RÖSTA! Själv förtidsröstade jag redan i torsdags eftersom jag inte befinner mig i Sverige imorgon på själva valdagen.


Nu blåser jag, hörs om en vecka. LEV OCH MÅ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback