Teknikens under!

  • Pappa läser och kommenterar ibland min blogg
  • Min 71-åriga farmor har just införskaffat sig en dator - nu vill hon lära sig allt!
  • Hemma hos mormor & morfar har de tre datorer på 2 personer (pensionärer) varav en laptop - "för bekvämlighetens skull - så man kan jobba överallt" säger morfar.
  • Jag komminucerar med pappa via facebook-chatten
  • Min fyraåriga bror har en egen liten dator för sina dataspel (typ fem myror är fler än fyra elefanter)
  • Mamma har en iPod OCH en vanlig Mp3spelare - till olika ändamål tydligen...

Och ändå...
Jag och Joel har haft mobil ungefär lika många år trots 5 års åldersskillnad....
Jag hjälpte Joel att ladda hem msn i höstas och sedan "premiärchattade" han...
Han äger ingen kamera..
Ingen iPod/Mp3/whatsoever...
Han har aldrig laddat hem något (varesig olagligt eller lagligt)...

Sorry älskling, men du ligger lite bakom i utveckligen!

Slutsats: det är nog ingen generationsfråga ändå det här med tekniken och dess framfart i samhället.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha! Vilket roligt inlägg. Ne det är ju uppenbarligen inte det. Jag ser rubriken framför mig -Mormor Cirli är modernare än Joel 27 =) Det kommer sälja lösnummrer åt Aftonbladet! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback