KNugen

Antar att ingen lyckats undkomma den kungliga förlovningen som blivit officiell idag. Jag vill framhålla här att jag är helt emot monarki och den ordning det innebär, tycker det är en förlegad tradition som inte hör hemma i ett modernt Sverige. Att ha en statschef helt utan formell politisk makt, och ett helt kungahus som är dyrt i drift. Men nu ska jag inte ge mig in i den debatten, då går jag bara igång och blir förbannad och det är ju onödigt här i den trevliga bloggen. Men nu när det är som det är kan vi ju lika gärna passa på att njuta lite av det som den Bernadottska familjen har att bjuda på. Kungen alltså, vilken stjärna! Knugen, han är så stel och formell att han nästan tenderar att se fyrkantig ut. Och vilken talare han är, skriv in honom på en kurs i retorik vid Stockholms universitet. Silvia har bott i Sverige i x antal år och bjuder fortfarande på en härlig tysk accent. Titta på detta klipp och njut. Om vi nu ska blicka lite framåt, monarkin lär ju ändå aldrig avskaffas, så tycker jag att Daniel verkar vara en hyvens kille, han är chill och skojar till det lite, det kan dom behöva där på slottet!!

Jag gillar kungafamiljen som den framställs av Hey Baberiba, varför kan de inte vara så? eller så är det just det dom är... innerst inne! Man kan ju hoppas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback