Fältstudier

Jullovet kom tidigt iår! Redan förra onsdagen blev jag klar med det sista i skolan, så på torsdagen började jag min resa hemåt mot Härliga Härjedalen. En mellanlandning i ösd för ett kärt återseende med Linnea så fortsatte jag mot Hede på fredan. Fast riktigt än är det inte officellt jullov, jag har även fyra dagars Fältstudier som det kallas, en typ av praktik förlagd på arbetsplats där man som student ska observera arbetsgången och assistera i den mån det går. Så fyra dagar den här veckan är jag på folktandvården här hemma. Idag har jag alltså avverkat en av fyra dagar och det var jättekul och superintressant. Kanske svårt att förstå för en oinvigd att tänder kan vara så intressant, men det är det! :) Känns bra att få vara ute i "verkligheten" lite så här pass tidigt i utbildningen så att man verkligen får en chans att känna efter om man valt rätt, och inte för att jag tvivlat hittills men nu känner jag bara ännu mer att jag hittat hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback