Hemkommen och bestulen

Hemma i Hede igen efter 5 dygn i Barcelona. Det första som hände på resan var att jag och Joel blev av med våra handbagage. SUCK!!! Orkar inte dra igenom helveteshistorien här, men det räcker tydligen med 3 sekunder för de rutinerade tjuv-jävlarna för att de ska lyckas knycka åt sig ens ägodelar och krossa hela ens tillvaro. Resan blev alltså rejält befläckad av denna incident. Jag blev av med a l l t av värde (rent materiellt alltså), kamera, mobil, iPod  (med cirka 3000 låtar som jag samlat på mig under tre års tid) pass, mastercard samt körkort. Samt en massa andra prylar med mycket stort personligt värde, som tjuvarna antagligen bara slängt nånstans, som får ligga och ruttna bort i någon smutsig gränd i Barcelona. JOel förlorade inte lika mycket av ekonomiskt värde, bara passet i princip, däremot blev han av med alla sina anteckningar till sin tenta i Viltbiologi han ska skriva imorgon.. dessa är ju garanterat bara slängda åt pipsvängen, vilken spanjor vill läsa om Rödräven, på svenska??!!

JÄVLA SKIT rent ut sagt. Dax att ta upp kampen mot försäkringsbolaget nu då. Better be strong.
Har alltså ingen mobil för tillfället och kan inte bli nådd. Jag har alltså semster på riktigt kan kan säga. Ofrivilligt.

Förutom detta var Barcelona vackert, varmt och intressant. Man måste försöka vara positiv.

En vecka kvar av sommarlov nu - snart börjar allvaret. Nästa söndag kommer jag vara sjukt nervös.

Kommentarer
Postat av: Anonym

men åh vad tråkigt, hoppas det går bra att ordna ersättning till allt som går att ersätta vill säga.

2009-08-24 @ 10:55:59
Postat av: Petra

VAD FAN! Vilka idioter! Den där känslan man får efter en sån där grej är jävlig. Man blir så förbannad. Hoppas du får till det med försäkringsbolaget osv! När åker ni norr över? PUSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback