Emma - Den enkla stolen

I dag var jag på besök hos mormor och morfar. Vi kollade lite på ett översättningsprogram morfar har på sin dator, och för att testa om det fungerade skrev jag meningen "Hej jag heter Emma Svensson" och valde att översätta den till Engelska, programmet översatte till; "Hello my name is Easy Chair Svensson"

??? Sen när är namnet Emma synonymt med en Easy Chair? Och vad är en Easy Chair? En enkel stol? Är det vad jag är? Mormor trodde att Emma kanske är namnet på någon möbel, en fotölj eller så. Jag har ingen aning. Mja, jag skulle nog inte riktigt lita på det där programmet om jag var morfar. Kanske ett vanligt hederligt lexikon är bäst ändå...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja, det stämmer att det finns en viss typ av fotölj som heter "Emma". Den är från 50-talet och kanske hur fin som helst :)



http://www.abccollection.se/html/sv/fatoljer/emma.html

2009-08-27 @ 17:59:26
URL: http://sandrawager.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback