studentekonomi.

Jag har kommit på en anledning till varför det kan vara bra att börja plugga vidare direkt efter studenten, nämligen att man då redan är inkörd med det här att leva på existens minimum! Jag tycker annars man gott kan vänta ett par år innan man ger sig i kast med det akademiska, så man hinner leka av sig lite. Men fasen vad mycket lättare det hade varit rent ekonomiskt (inbillar jag mig iallafall) om man kört på direkt. Hur kunde man överleva på 1050 kr/mån under gymnasiet? det är för mig en gåta. Att leva på cirka 7400 kr/mån låter mer rimligt - men det är fan inte lätt det heller! De slukas fort upp av hyra, matpengar, bredband, elräkning, arbetslöshetsförsäkring, hemförsäkring och all fucking jävla kurslitteratur, med mera med mera. Jag ju kunnat "leva loppan" (rent ut sagt) ända sedan jag kastade mig ut i vuxenlivet. Jag har blivit bortskämt med många sköna kulor på kontot, nu är det inte riktigt lika skönt vill jag lova. Jag känner mig lite amputerad, många möjligheter till spontanitet som bara försvunnit. Det är tråkigt, men jag överlever ju! Så nu slutar jag klaga och börja infinna mig i studentlivets fattiga glada dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback