Strukturella reformer

Jag försöker strukturera upp min tid när jag ska intensiv-plugga. Tidsplaner i detalj, med vissa mål jag ska hinna med till nästa tidpunkt. Jag brukar ofta köra 45 min - 1 h, sen en liten rast - och sen på't igen. Det funkar bra. Som nu till exempel, har jag ätit middag, sen skrev jag in i plugg schemat; "kaffe och 30 min internetrast" - så nu sitter jag här och räknar ner minuterna tills jag måste stänga av den här makapären och fortsätta med det seriösa igen. Det ger mig känslan av att vara utomlands ocb sitta på internetcafé, där du oftast betalar för en viss tid och när tiden är ute släcks helt sonika internet ned. Det vore bra om man kunde ställa in något liknande system på sin egen hemmadator. Lätt att man drar över tiden lite om man själv måste gå in och klicka ner och stänga av. Dagens i-lands problem.

Dagens musik tips: Missy Higgins. mycket bra.

Jag har just haft en sms-konversation med mormor. Det är roligt att se hur utvecklingen går framåt och att den äldre generationen tar del av allt "nytt". Jag är imponerad, hon kan göra stora och små bokstäver, punkter, frågetecken och utropstecken! det kan ju knappt pappa.

Nu är internetpausen slut, och kaffet uppdrucket - Åter till studierna.

Kommentarer
Postat av: ida

Duktigmormor :)

2008-10-31 @ 22:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback