Jag blir så trött

Varför ska det vara så otroligt svårt att hitta motivationen och bli lite disciplinerad? Idag hade jag föreläsning mellan 10-12 "Åh vilken lättsam dag" säger J. Jomenvisst är det väl det! Bara det att föreläsningen utger ungef'är 1/4 av min totala studietid på en dag. Sen ska det läsas massa också. Och planeras. Och struktureras. Läsa igenóm anteckningarna, försöka förstå. Jag är vädligt intresserad av det jag läser om, det är ju ytterst självvalt menar jag. Men ändå, när jag sitter där med näsan ner i böckerna så börjar tankarna segla iväg nån annan stans. Läser en halv sida och inser att jag inte fattat ett skvatt för att jag suttit och tänkt på annat oväsentligt. Sen bara vetskapen om att ha 50-150 sidor framför sig känns värre än pesten, tynger ner mig. 50 sidor i en pocketbok är väl ingenting, men detta känns helt overmäktigt. Varför ska det vara så förbannat svårt att bara sätta sig ner, läsa, nicka instämmande till texten och förstå allt?! Varför lockar alltid andra saker mer än studerina? Varför går en timme så mycket fortare på Facebook än i kapitel 3 i "den svenska politiken"? Varför sitter jag och tänker på vad jag ska äta till lunch/middag/fika när jag läser? Jag blir så trött på mig själv. Hur har alla andra studenter det, lider ni av samma problem som jag? Är det en djurisk inneboende kraft som inte vill att jag ska läsa, lära och utveckals?

Kommentarer
Postat av: sandra

Haha, stackare..



Tänker på dig!

Postat av: Tove

Emma, du är inte ensam! Jag känner igen allt det du skrev i inlägget!

En klok man i min klass sade att det enda som får honom att kunna fokusera på läsningen är att inte vara hemma och plugga. För det finns ju 1000 saker runt omkring en hemma som känns viktigare, eller åtminstone lika viktigt som pluggandet...

Men då ska man ju hitta ett mysigt bibliotek eller nått där man kan sitta ifred :)

Det är inte lätt att plugga ;)

Hoppas du får dina sidor lästa iaf, jag ska också sätta igång här...men jag vill hellre se bonde söker fru haha ;)

kramar

2008-10-08 @ 19:32:00
Postat av: Camilla

Jag tror inte den reklamen finns med på youtube.

Men gå in på filmdeliberte.com (tar ett tag att ladda) klicka vidare på Commercial, och Geir Hansteen Jörgensen. Där kommer reklamen upp.

Han var på jobbet i våras nångång och informerade om dom nya pumparna. Du kommer säkert känna igen honom när du ser han. Han heter Jan Schieche.

Hoppas ni har det bra!

Här är det regn och rusk :(

Men jag och Natalie är inne och myser, eldar och mår gott :)

2008-10-09 @ 13:20:09
URL: http://camillamedc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback