Bibblan bjuder på fyndigheter

Här om dagen var jag på ub (ni vet väl vid det här laget att det står för universitetsbiblioteket?!) och fick se en bibliotikarie som antagligen försökt "skojja till det" lite... han hade nämligen en tröja med texten "EJ FÖR HEMLÅN" tryckt på bröstet. Han måste ju tyckt att han var superfyndig! Vilken hit liksom. Jag kan tänka mig hur han klätt på sig hemma på morgon och småfnissat lite för sig själv när han tog på sig sin fyndiga tischa. Skrattat lite när han tänkt på kollegornas kommentater. Och de fnissade säkerligen när han dök upp där med tshirten som talar sitt tydliga, roliga, språk. Lite av en intern humor-grej ändå. "Hihi & hoho" sa de nog, tanterna och farbröderna. Sen gick de tillbaka till det vanliga biblioteksarbetet igen. Men de fick sig säkert ett gott skratt igen vid fikarasten, eller på lunchen när mannen med tshirten uppenbarade sig igen. Jag fick mig allt ett gott skratt jag också. Tack för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback