Jag tycker det är dåligt

Jag letar lägenhet i Umeå inför höstens studier där. Har stått i kö hos deras största bostadsförmedlare, bosatden.se, sedan hösten 06. Har fått erbjudande om ett par lägenheter, och lyckades få riktigt bra plats på en av dem. En 2:a på Mariehem, 65 kvm, perfekt för mig och hjärtat. Fick tillslut plats 1 i kön och blev alldeles pirrigt glad. Nu skulle bara bostaden göra en kreditupplysning om mig, och det är ju lugnt tänkte jag, för jag betalar ju alltid alla räkningar i tid, och har absolut ingen betalningsanmärkning. Därför blir jag lite chockad när jag får ett mail av dem där se säger att kreditupplysningen visar på en låg inkomst... de undrar hur jag tänkt att finansiera boendet?

ja, och det är väl inte så jäkla konstigt att de tycker att jag har en låg inkomst, eftersom de kollat på inkomståret 2006. Alltså året jag tog studenten och bara jobbade heltid juni-november + lite extrajobb under helger på vårterminen i 3:an.... Men tycker de allvarligt att det är relevant att ha min inkomst för 2 år sedan för att avgöra om jag kommer kunna betala hyran hösten 2 år senare? jag tycker det är konstigt, och jag blir frustrerad!!!!!!!!

Bara att hoppas att det är en rutinkoll...blä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback