En heldag i Sveg, Härjedalens centralort

Idag var hela syskonklanen Svensson/Erixon/Grubb + mamma på en tripp till Sveg. Anledningen till resan som planerats in  i minsta detalj i flera veckor var att samtliga resenärer skulle besöka polisstationen för att fixa nya pass. Förutom det besökte vi även Dollar Store, konditoriet "nyan" och systembolaget, typ det bästa Sveg har att erbjuda. Dagen till ära vaknade jag med ögoninflammation på vänster öga och kännde mig därför måttligt snygg till pass-fotograferingen. Jag såg ut som en psykopatiskt lik. Det gjorde förövrigt alla i familjen. Familjen psyko liksom. Hannes den lilla godbiten var mycket exalterad över besöket på polisstationen (eftersom han ska bli polis när han blir stor och säga "stopp i lagens namn") han blev undantaget och ser mycket söt ut på sitt foto, dock blev besvikelsen stor för honom när han inte fick skriva namnteckning till passet eftersom hans ålder säger att han är "unable to sign". Han fick skriva på en papperslapp som fick följa med hem i fickan. Han hade dessutom klätt upp sig dagen till ära med sin "Barnens vasalopp" medalj som blänkte runt halsen. På systembolaget köpte jag en martini och träffade söta Sandra, det var mycket trevligt! jag är på det hela nöjd med min 5:e lediga dag på 5 veckor. Jag älskar mina godbitar i familjen. Puss till er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback