Nabotåget t.o.r Trondheim!

Igår åkte jag, mina systrar och min kära farmor till grannlandet över dagen. Från Östersund tog vi nabotåget mot Trondheim. 4 timmar dit, 4 timmar på plats och sen 4 timmar hem. Vi hade en jättemysig dag, gick runt och strosade, kollade in den stora kyrkan, hittade en lustig second hand/loppis butik, åt pizza, åt glass, fikade, skrattade och shoppade lite :) Inte varje dag man får åka med lilla farmor på utlandssemster!











Konstaterat om Norge/Norskar:
- Norge är ett snuskigt dyrt land
- Kassörskorna säger "Ha deee" när man betalat och tackat för sig, det är trevligt!
- Norskar är motsägelsefulla. De är hurtiga, goa & glada och ska "gå på tur" samtidigt som näst intill alla röker, eller är ganska så feta.
- Trondheim är en mycket fin ocb mysig stad.
- Norrmän som bryter på italienska är inte lätta att förstå.
- Jag skulle inte vilja bo i det norska samhället "Hell"...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback