Mitt så kallade projekt..

Minns ni för ett tag sen (i februari) att jag skrev om ett litet projekt jag tagit mig an?

Jag tänkte nu avlägga en lägesrapport:
Det går ju inte direkt framåt om man säger så. Det går åt-helvete dåligt om jag ska vara uppriktig. Producerar cirkus 1 cm stickning/månad.Vad ska man säga? Precision tar tid? Eller så kanske det bara är bra att jag sparar nån sysselsättning till pensioneringen....?

Rapportering/080626


Jag trodde stickningen skulle vara en skön avkoppling, något rogivande och stimulerande. Men så fan heller! Den där stickningen är mitt ständiga dåliga samvete. Jag tänker på hur många hundralappar garnet kostade, hur glad mormor blev när jag sa att jag ville sticka något! Jag tänker på det, ser påsen där stickningen och allt garn ligger. Påsen bara ligger där och skräpar och ger mig dålligt samvete. Det är inte det minsta rofyllt eller stimulerande. Det är en påminnelse om en dålig idé jag önskat att jag aldrig kläckt.


Kommentarer
Postat av: Petra

hehe vad roligt, för den köpte jag sist jag beställde hem fyra nya böcker. men har inte läst den än : ) lycka till med projektet! puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback