Summertime - The roughest time

Bloggen har gått på industrisemester tror jag. Sommar uppehåll eller något liknande. Inte för att sommaren i sig tar så mycket tid och kraft av mig. Jag jobbar mest. Och så har jag en "att-göra-lista" som snart svämmar över som jagar mig och gör mig stessad. Jag kan inte riktigt slappna av, jag sover dåligt för att jag är stressad, jag är trött för att jag sover dåligt. Jag vill lägga mig tidigt för att gardera mig om jag sover dåligt, och kvällarna blir så korta. Idag har jag lyckats strykt två punkter på min lista, det gav mig faktiskt lite ro. Nu känner jag mig lite glad&nöjd och ska fira med att slösa 1,5 timma på att titta film!

Ihelgen som var tittade jag och Joel på vårat blivinade bo i Umeå. Lägenheten var väl inte katastrofal, men näst intill. Inte alls tipp-topp om jag säger så. + att känslan av att jag befann mig i en ilegal flyktinganläggning i mindre regi inte gjorde saken bättre. Jag säger inget mer. Nu ska jag bara försöka jaga och ligga på bostadenUmeå att de ska renovera det som behövs renoveras (vilket är det mesta) innan vi flyttar in, detta är det som stressar mig mest av allt. De är inte allt för medgörliga och ingenting kan bestämmas. Jag hatar sånt. Jag vill bara välja ut hur jag vill ha det i lägenheten och veta att det blir gjort! då kan jag slappna av, då kan jag njuta av att flytta in. Jag hatar mer än någonsin att bo hemma just nu.

Påvägen hem från Umeå stannade vi till i Sundsvall och spenderade några timmar (och tusenlappar) på IKEA. Lite nytt bohag inhandlades och det känns jättekul. Nu vill jag bara ha en fin lägenhet att ställa in alla dessa fina saker i.

Jag lyssnar på Coldplays nya - Viva la Vida! Rekommenaderas varmt, mycket bra! Amanda Jenssens album har heller inte gjort mig besviken.

Over & Out / E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback