"Du får dem på köpet med aftonbladet"

Aftonbladet har sin årliga "sportlovs-kampanj" just nu, eller rättare sagt har den pågått i några veckor och fortsätter till och med efter påsk. Om du köper en aftonbladet får du en påse Ahlgrens bilar "sursockrade" på köpet.
En fin deal alltså.  Men alla verkar inte ja fattat poängen. Antingen är de så ivriga över detta erbjudande att de hämtar en egen påse från godishyllan, (vilket man inte kan göra, för de är av en större storlek och från vårat eget lager, och de kan vi alltså INTE ge bort) och säger "de där får man väl på köpet" och så måste jag förklara hela historien om att det INTE får ta från hyllan utan FÅR en av MIG. Eller så säger de innan de ens hälsat "och så vill jag ha bilar på köpet, för det får man väl, ELLER HUR!?"

Sen finns det dem (typ 75%) som inte alls fattat grejen (och också måste vara smått blinda och efterblivna) som utbrister (aggresivt) "Men de här har jag INTE köpt, de här var INTE mina! Har du tagit betalt för dem eller??" och jag måste artigt svara "De får du på köpet när du köper aftonbladet, de har kampanj nu" då blir kunden antingen glatt överrraskad och tacksam eller muttar torrt "Hmm" tillbaka. Förstår inte hur man ska ha kunnat missa de eftrersom det är skyltat om det vid tidningsstället + att vi har lådor med bilar och skyltar alldeles bakom ryggen i kassan + att vi som sagt redan hållt på med kampanjen i några veckor.

Men sen finns det en del andra varianter hur man valt att tolka detta... tex;

-Kunden tar ett exemplar av Ahlgrens bilar original från hyllan och tycker att de ska få dem på köpet.
-Tar bara ahlgrens bilar och tycker att de ska få en tidning på köpet. (?)
- Kund utbrister surt att "jag vill ha BÅTAR på köpet!! två påsar för jag fick minsann inga BÅTAR igår när jag köpte tidningen"
- "Om jag köper expressen då? vad får jag för godis då?"
-"Men hörru, kan man inte få en annan sort än de här - de är ju inge goda!"

åhh vad jag är less på människor. Och på Ahlgrens bilar. Och fucking aftonbladet.
Ta emot bilarna, var tacksam & glad. Din sura fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback