Det är inte hela världen


Dagligen möter jag människor som tappar tålamodet. Som blir irriterade, suckar ljudligt, blir upprörda - på gränsen till förbannade. Anledningen till denna oprovocerade frustration är att när de ska betala med sitt kort säger kortläsaren "Oläsligt kort - försök igen". Detta väcker uppenbarligen starka känslor hos våra konsumenter.
Så här följer en lista tips från en kassörska som bevittnar cirka 350-500 kortköp om dagen.

  • Ta det inte personligt, det är inte personlig kritik att just ditt kort är oläsligt.
  •  Det är oftast inte fel på ditt kort, du har antagligen bara fel teknik.
  • Så om det blir oläsligt på första försöket, testa dra det från andra hållet (vänster - höger / höger - vänster).
  • Det fungerar sällan om du drar det 5 gånger från samma håll.
  • Om du drar det långsamt och det ej går att läsa, men testa dra det lite fortare då!
  • Om du drar det för fort, kan du alltid testa ta det lite lugnare.
  • Du måste dra kortet genom hela läsaren, du kan inte börja mitt på, det funderar aldrig. 
  • Se det inte som ett misslyckande om läsaren efter fem misslyckade försök säker "lämna kort till kassör" - Jag hjälper gladeligen till att dra ditt kort i min läsare! Allt för kunden, alltid.
  • Det är aldrig heller mitt fel att ditt kort blir oläsligt, så du vinner ingenting på att bli snäsig mot kassörskan.

Lycka till vid ditt nästa kortköp!


Kommentarer
Postat av: Sanna

irriterande nänniskor är inte skoj

Postat av: Camilla

Hehe.. man får sig några goda skratt när man läser din blogg om hur ni har det på jobbet med alla korkade och dumma turister :P

Hoppas allt är bra!

2008-02-20 @ 12:55:01
URL: http://camillamedc.blogg.se
Postat av: Linnea

Och tänk vilken tur att du inte jobbar på Hemköp så du hade behövt säga 150 gånger per dag -Du har ett chipkort, du ska sätta in det läsaren, inte dra! :)
Pusspuss min ljuva

2008-02-20 @ 14:23:19
URL: http://linneosd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback