Så här skämtar en statsvetare

"Jag ska träna idag, måste ju skaffa lite legitimitet till helgen!"
(Man får aldrig glömma att det där med legitimitet är himla viktigt!)


"Titta, här har vi en maktdelning mellan tändaren och ciggen"
(När person A är ansvarig för tändaren och person B för cigaretterna - för att skapa en tröghet i rökprocessen.)


"Jag är bara den lagstiftande makten, ni måste själv vara verkställande"
(Angående att skaffa personlig tränare)


"Ett typiskt exempel på Tystnadens förvaltning"
(Som kommentar till en scen i filmen "De Ofrivilliga")


Efter endast en termin av fristående kursläsning har alltså en ny form av humor entrat mitt och mina vänners liv - statsskämten! Det bara kommer, per automatik! Antar att de flesta som läser detta fattar nada - och det är OK, men läs Statsvetenskap A ni med så kan ni också ha lika roligt som jag!

Kommentarer
Postat av: Ida J

jag tror juristskämten ligger på ungefär samma nivå, vi har dock lite paragrafer dessutom. ännu värre med andra ord...

2008-12-15 @ 22:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback