Jag kollar tv

Ungefär 3 gånger i månaden kollar jag på TV, om man räknar in de gånger jag ser nån dvdfilm, kanske mitt månatliga tv-brukande landar på snitt 5 gånger/mån. Jag är usel på att kolla! Jag bannar migsjälv för det ibland, men sen kommer jag på varför det är som det är. Här hemma hos pappa finns det typ 6 dosor, jag vet aldrig vilken jag ska använda, vilket resulterar i att jag helt random testtrycker nån knapp på varje dosa. Jag behöver cirka 3 minuter bara för att få igång tv-helvetet. Sen finns det två olika boxar, och jag vet aldrig volka kanaler som finns på vilken box. en visar det sig att 1:an ligger på 1:a boxen, på kanal 55 eller nåt liknande. 4:an på den andra, kanal 87. Är det logiskt? nej, det är åthelvete. Jag gillar inte grejen med att jag måste kämpa för att kunna se tv. I kampen får man också väga in att vi bor 4 pers här, med olika smaker & tider som ska passa in, fast vi brukat köra på att "paxa" tider, vilket iofs inte brukar störa mig så mycket eftersom jag nästan aldrig ska se någonting. Men om jag då för en gångs skull SKA se något blir jag ju såklart vansinnig om någon annan lyckats "paxa" tv'n före.

När jag väl fått igång tv'n, har jag alltid missat inledningen av programmet (oftast för att det tar några minuter att hitta kanalen). Jag ligger bekvämt tillrätta i soffan och inser att jag fortfarande har usel syn och inte ser texten på 7 meters avstånd. suck. 3 minuters tittande, sen är det reklam och ungefär där tog miott tålamod slut.

Idag har jag iallafall lyckats se 30 minuters söndagsunderhållning på 4:an, "det sociala spelet", det tar sig!
Nya glasögon och en god portion tålamod (samt en instruktionsbok for dummies om hur tvapparaturen funkar) så kanske även jag kan bli en riktig tvtittare en dag!?!?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är bara att kämpa på,

Själv är jag en TV uggla som sitter å genom glor kanalerna, i hopp om att hitta en bra kanal :)

Lycka till !

2008-08-04 @ 21:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback