Wake up baby, you're so totaly deluded

Ja, jag får både skämmas och skratta mycket nu när jag håller på med "projekt: städa skrivbordet". Idag hittade jag en framtidsvision om hur mitt liv skulle se ut om 15 år. Jag var 15 år när jag skrev om hur jag önskade att mitt liv skulle se ut när jag var 30. Åh herregud vilka naiva ambitioner! Då var jag ung, dum och naiv, nu är jag bara ung, dum och realist. Det känns bättre. Mycket bättre.

Iallafall jag ska bjuda er på ett smakprov ur denna framtidsvision. Jag skulle gå hantverksprogrammet på gymnaiset (vilket jag inte gjorde).
Efter gymnaiset, då jag alltså var 18-19 år och fram till 30 skulle jag hinna med följande:
- Vara volontär i något u-land något åt
- Vidareutbilda mig till guldsmed OCH journalist
- Jag citerar "Jag skulle ledigt kunna tänka mig att skaffa en 4-5 ungar också"
- Jag skulle bo i ett stort fint hus på landet med diverse djur "några höns, nåt får och kanske en get"
- Och jag skulle alltså jobba som smed, kombinerad bonde och krönikör.

Herreguuud!! Vilka tankar jag hade om mig själv, jag måste ha ansett mig vara någon slags superkvinna.
Aldrig i livet att jag vill ha en 4-5 ungar! Jag vill inte ha massa illaluktande djur, en hund duger gott. Jag vill inte utbilda mig till smed, inte heller till journalist. Och det här med att vara volontär känns väl inte heller superlockande, iallafall inte i något år! Jaaadu, mycket ska man höra innan öronen trillar av.
som min mamma brukar säga.

Kommentarer
Postat av: Petra

haha, ja en get och lite höns emma, det vore väl nått? och en massa massa barn. hehe, det är tur att man ändrar planer med åren! puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback