Jaha, så var det med det

Ams är blajj. Inte för att jag hade räknat med att få någon konkret hjälp av dem, men jag trodde de skulle ha något mer att erbjuda än ett möte på 30 min och för att upprätta min "handlingsplan" där jag får det konstaterat för mig att min handlingsplan är att söka jobb. Jaha, för det fattar jag ju liksom inte själv, att om man inte har ett jobb, så försöker man skaffar sig ett. Nej, jag behöver få det skrivet för mig på ett papper. Det var 30 totalt bortkastade minuter av mitt liv. Nästa åtgärd är för övrigt en återträff, I JANUARI! Jeesus, om jag fortfarande är arbetslös i januari skjuter jag mig själv.

Idag har jag sökt 12 jobb. Det kanske låter mycket, men jag skulle gissa att jag skulle behöva söka 100 jobb för att kunna garantera mig om att jag får ett av dem. Och det finns typ inte 100 jobb i hela Jämtlandslän som jag är kvaliciferad för. Hurra! Yes. Härligt liv.

Jag säger bara SUCK.


Kommentarer
Postat av: Ettan

Jag tror inte det finns en enda vettig människa som jobbar på AMS i hela Sverige. Och så var det med det.

Jag saknar dig. Kom och hälsa på.
Puss

2007-11-13 @ 22:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback