En lurvig vän

Linnea må vara min bästa vän, men har ständig konkurens från en ullig, underbart gullig Golden Retriver vid namn Molly. Hon är verkligen speciell och kan charma vem som helst med sin härliga personlihet. Iallafall, nu när vi två ofta är ensamma hemma om dagarna så följer hon mig varje steg jag tar. Går jag in i köket, går Molly in i köket och lägger sig ca, 5 meter ifrån mig. Går jag uppepå, går Molly uppepå och lägger sig på mattan på mitt rum. Tittar jag på Tv, växlar Molly mellan att ligga framför mina fötter eller i hennes bädd, 5 meter bort. Sitter jag framför datorn kommer hon och puffar på min arm och vill att jag ska klia henne istället för att skirva på tangenterna. Går jag på toa står hon antingen i dörröppningen och tittar, eller ligger utanför dörren tills jag är färdig. De få gånger jag är hemma och inte Molly är det, tycker jag att jag hör hennes små läten ändå. Hur hon går runt nere, gnyr eller grymtar lite. Snart 11 år, och alltså 77 hundår och börjar bli gamla damen!!

image142

Kommentarer
Postat av: Emsen

Jag tror hon har långt kvar, så pigg och glad som hon är :)

Postat av: Linnea

Ja hon är ju alldeles för underbar den där goa gosen. En ständig följeslagare! Nu måste jag sova, så blev klockan för mkt ikväll igen, och alarmet ringer om 6 1/2 timme! Puss

2007-11-27 @ 00:12:58
URL: http://linneaosd.blogg.se
Postat av: Linnea

Ja hon är ju alldeles för underbar den där goa gosen. En ständig följeslagare! Nu måste jag sova, så blev klockan för mkt ikväll igen, och alarmet ringer om 6 1/2 timme! Puss

2007-11-27 @ 00:22:05
URL: http://linneaosd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback