Blindtarmsinflammation!

Nästan hela kvällen och natten spenderades på Östersund's sjukhus akutmottagning, samt i ett observationsrum.
Anledningen var en fruktansvärd smärta i hela höger sida i magen. Hade känty det ett par dagar, men det blev bara värre & värre så jag ringde sjukvårdsupplysningen och de skickade in mikg promptly!!
Pappa kom precis hem från en vecka i Canada, fick vända i dörren och ta med mig på en sjuktaxiresa till sjukhuset (han har taxikort så då kunde han ju köra mig!)
Aldrig har 15 mil känts så långt. Efter Svenstavik höll smärtan på att göra mig galen, men jag försökte bita ihop och hyperventilera lite. I Fåker rindge vi dock efter ambulans som mötte upp i Brunflo, då kunde jag slappna av och var inte lika rädd längre. Väl inne på akuten mötte pappa o Linnea upp mig. Sköterskor kom in och tog massa prover (och det värsta jag vet är att ta blodprov i armvecket!) men det gick bra.

vänta vänta vänta.
En läkare kommer efter 2 timmar,
läggs in på bevakning mellan en snarkande (och rapande och fisande) gumma och en lite thailändska.

Och ja, en inflammerad blidntarm var alltså anledningen till allt detta spektakel, en inflammerad blindtarm som jag fick behålla. Jaha. "Vi opererar långt ifrån alla onda blindtarmar" sa de, men fan, jag behöver den ju inte?
jaja. Skönt att slippa bli opererad, jag har ju aldrig blivit det! men nu har jag ju iaf åjt ambulans och legat på sjukhus, så nu kan jag känna  mig lite normal.

Tack till världens bästa Linnea som höll  mig sällskap på det läskiga sjukhuset i flera herrans timmar igår :)
Guldvärt.

Hemma i Hede igen,
trött som få
men magen mår bra : )


Kommentarer
Postat av: Din darling


Det var absolut ingen fara, jag skulle ha stannat med dig i dagar om det hade krävts. Det var ju ett litet äventyr så här i den gråa vardagen. Du skötte dig dessutom så duktigt! Krya på dig min allra finaste. Puss

Postat av: Petra

ojsan, det var värst vad du har grejat då, det är inte alla som får åka ambulans ;) vilken tur att det gick över och att du slapp operera. hoppas allt är bra med dig & magen nu. pusskram.

2007-05-31 @ 10:23:49
URL: http://urallasynvinklar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback