Utmaningen

Är utamanad av Linnea :)

Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv.
Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.

1. Låtsaskompis
När jag var liten (kanske 4-5 år) hade jag en låtsaskompis som hette Mimmi, hon bodde på min gata, i huset mittemot. Mimmi hade alltid på sig en röd klänning med vita prickar, och när jag "pratade" med henne stod jag och tittade in i spegeln, för där var Mimmi. Mimmi försvann ur mitt liv den dagen jag bestämt sa till mamma att jag skulle gå och hälsa på henne på andra sidan gatan, eftersom mamma visste att det inte bodde någon Mimmi där, försökte hon hejda mig. Tillslut var hon ju tvungen att säga rätt ut att HAN som bodde där hette Karl-Erik (eller nåt). Jag var förkrossad, och hade förlorat min bästa vän.

2. Vegetarian & svartrockare
Under en preiod av mitt liv var jag vegetarian och en riktigt hårdrocks-brud. Lyssnade bara på tung rock och klädde mig enbart i svart eller rött, självklart färgade jag mitt naturliga kopparröda hår svart (det var INTE fint, och jag led av en gräslig utväxt i säkert 1-2 år efteråt innan mitt hår återfick sin någorlunda naturliga nyans). Vet inte riktigt varför jag var veggo, var nog mest en fix-idé, men det är väldigt gott med vegetarisk mat, och jag sulle kunna tänka mig att vara veggo igen, kanske :) Exempel på musik jag lyssnade på: Slayer, Ozzy, Black Sabbath, Iron Maiden, Metallica, Kittie, Dio, Slipknot, Korn... m.m.m. Min pappa är en sann rocker, så musiken fanns ju nära till hands.

3. aldrig sjuk
antingen har jag världens bästa immunförsvar + massa tur, eller så är det något fel på mig. Jag har aldrig varit riktigt sjuk, aldrig brutit något, aldrig slagit mig ordentligt, aldrig varit allergisk mot nåt,  aldrig sytt eller tejpat något sår, aldrig behövt äta mediciner, aldrig legat på sjukhus (förutom när jag föddes då) på senare år har jag ju för fasen inte ens haft en riktigt influensa!! Egentligen är ju detta  såklart inte negativt, snarare tvärtom. Men jag är rädd för att det kommer slå tillbaka på mig någongång, och då kommer allt på samma gång.. eller nåt. Sist jag var ordentligt sjuk var när jag var 10 och hade vattkoppor.

4. lukter
Jag är rädd för lukter. Tycker att det är lite obehagligt när plötsliga illaluktande lukter slår emot mig. Denna lilla nojja yttrar sig tex, när jag öppnat ett kylskåp (gillar verkligen inte kylskåp) för där kan det ju lukta ganska speciellt, eller när någon pratar med mig, och står ganska nära, kan dennes andedräckt skrämma mig lite, innan jag konstaterar att den luktar helt normalt, eller så gör den inte det och då är det ganska läskigt. Eller tex, när jag går in på en toalett, för gud vet vad som luktar där inne?

5. pedant?
Jag är lite pedantisk, men inte så det går till överdrift (tycker jag själv iaf) och när jag blir osäker eller rädd blir jag alldeles manisk!! tex inför en resa blir jag alldeles paranoid, och städar och fixar  a l l t in i den minsta detalj. När jag känner att jag håller på att tappa kontrollen, eller inte har kontroll över en situation, då vill jag skriva listor och organisera upp det hela, styra upp kaoset i punktform, punkter jag kan stryka eftersom jag har avverkat dem. Innan jag ska packa någonting inför en resa (lång som kort) kan jag till och med skriva listor med klockslag, vad jag ska göra kl. 12,05 för att hinna i min tidsplan. Dessutom försöker jag alltid måla upp en lite längre tidsplan med mitt liv, tex en 5års plan. Kanske lite maniskt, jag vet.

6. konstnär
Ibland drömmer jag om att vara en äkta konstnär, en lite lagom konstig filur som bor vid havet och bara producerar konst och klokheter. Vara en enströring, med min hund och min konst. Om allting skiter sig i mitt liv ska jag satsa på konsten och måla mig hel och känd, bosätta mig i ett litet stenhus vid havet, där de salta vindarna kan blåsa min hud kall och väderbiten. Leva minimalistiskt,  enbart för konsten.

haha. Ja, ni kanske trodde att ni kände mig?

Jag utmanar alla som känner sig manade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback