Markoolio är en märklig man

Jag har aldrig fattat grejjen med Markoolio.

Vad är det med denna vuxna pajas? Varför vill han vara en vuxen, lite smått patetisk, pajas?
Men det jag är mest fundersam över är vilken målgrupp han egentligen riktar sig till?
Jag menar, finns det nån människa över 14 år som köper hans skivor, lyssnar på hans låtar, går på hans spelningar? Okej, jag är medveten om att hans musik förekommer på en del förfester även bland årsmodeller av äldre årgång. Men då lyssnar man ju på hans låtar mest på skojj? Lyssnar på hals galna, nöd-rimmade, sexfixerade låtar och sjunger med för att det är lite skojj på festen? Ingen vuxen människa tycker väl att hans musik är bra, eller?
( jag hoppas i alla fall det ).

Jag menar med texter som;
"Dricka hemkört och cola
I en uppblåsbar pool
Ja, det ska va reagge på sommarn
Lite lullig vardag"

En sådan text är ju liksom inte lämpad för en 12åring? Och ingen vuxen människa tycker väl att texten är speciellt klyftig?

Jag känner att han måste bestämma sig typ,
antingen får han väl fortsätta sjunga lite små-snusikga alkohol/sex inspirerande texter, och mer inrikta sig på bus/party musik. Eller så får han ju tona ner det barnförbjudna lite för att vara lite mer lämplig, och att man som vuxen ska kunna ge bort hans skiva i födelsedagspresent till lillsyrran utan att behöva få frågor som "vad är hemkört för något maaaammmaaaaaa?"

Nä, Markoolio, dax att skärpa sig lite! Om du vill tjäna cash kan du inte rikta in dig på en äldre målgrupp, vi köper inte dina skivor, vi laddar hem dem, kanske till och med olagligt! Vi uppskattar inte din musik utan några promille i blodomloppet först. Nädu, sjung för kidsen du, de sparar gladeligen veckopengen för att köpa din skiva och gå på dina spelningar.
Och var en rolig, bra förebild för dem, istället.

Detta faller verkligen under kategorin dagens i-lands problem, jag vet, men jag retar mig faktsikt väldigt mycket på det här. Observera dock att jag har inte gjort någon som helst research för detta inlägg, så rätta mig om jag har fel, men han är en gåta för mig Markoolio, verkligen en gåta.

image89

Han är ju inte ens snygg...?!

Kommentarer
Postat av: Hans

Jag håller med. Han måste bestämma sig. Snart helst...

2007-07-05 @ 18:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback