Vacuum is like magic

Ett litet utdrag från en alldeles vanlig dag på jobbet.

Kommer på jobbet, slår på datorn, hämtar vatten, loggar in i Jeeves (datasystemet) och Outlook.
Kollar min egen mail, oftast har det inte kommit nåt kul. Kollar den gemensamma mailboxen, där har det kommit 10 orders från PIAB Usa som jag printar på papper. Demet från Turkiet undrar om hon får lägga till 3 positioner till deras veckosändning, jag suckar lite, kollar lager saldo på önskade artiklar, svarar på hennes mail och ändrar i ordern. Telefonen ringer -Välkommen till PIAB, det är Emma. Någon i andra änden frågar efter Håkan på inköp, jag kopplar vidare samtalet. Kollar igenom orderbunten, skriver kundnummer och önskat leveransdatum och sorterar i datum ordning. Inser att allt ska gå denna vecka och det är dax att sätta fart. Diskuterar lite med Berit om Italiens orimliga önskemål om en extra sändning denna veckan. Sätter mig för att börja knappa, blir avbruten av telefonen igen -  -Välkommen till PIAB, det är Emma. Det är Torbjörn från CarlHag Karlstad som ringer och vill ha ett kolli ID på ett paket som gick till Göteborgs Kex igår, letar fram pappret och slöpratar lite, ger honom numret och lägger på. Knappar in en 10-12 order, tar ut pickinglists på alla USA's order fram t.o.m v.30. Går ut till leveransgruppen med pappren, träffar Linda påvägen, pratar lite. Träffar Joel, pratar lite och ger honom en kram i smyg. Tillbaka vid skrivbordet. TNT Arlanda ringer och säger att Brasiliens gods fastnat i tullen. suck. Har glömt att lägga till packuppgifter på fakturan, bara att börja om från början. På förmiddan fikar vi tillsammans, dricker kaffe & äter banan. Berit vill ha bruna bananer, och Susanne öppnar sina med kniv. Jag tar en extra stor Café au lait från kaffeautomaten, som alltid. Telefonen ringer konstant.  -Välkommen till PIAB, det är Emma. Det är Alex från Tyskland som ringer, mest för att snacka skit, men han undrar även hur många av 0109006 BX25.4.K sugkoppar vi har i lager? Kollar lagersaldo och diskuterar lite. Har ett spontanmöte vid Karins bord, pratar om nya ändrinar i Jeeves vi kan ha nytta av. Kollar faxen, en ny bunt orders, mera bråttom grejjer, Italien vill ha leverans direkt till kund IDAG, helst igår, Japan vill ha ett Air Parcel Post paket idag, igen. Dax för en ny kopp Café au Lait innan jag tar tag i dagens Air Freight fakturering, det kan ta ett tag tänkwer jag. Telefonen ringer igen...
 -Välkommen till PIAB, det är Emma.

Ja, ni fattar. Och så rullar det på, för det mesta. Det kanske låter som skit, men det är kul :)
läs mer om varför vacuum är magi


Kommentarer
Postat av: Linnea


Och där kring 12-14 ramlar ett sms in från mig som frågar om allt är bra, att jag nyss klivit upp och att jag längtar efter dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback