En liten sammanfattning

Storsjö yran är en årlig tradition för mig,
tror jag varit där varje år sedan 1999 eller  ngt liknande.
Årets upplaga blev nog dock den galnaste i historien (hittills)

Det hela började med att jag anlände Frösön och Linnea. Där var det herrbesök i form av Simon & Lars från Umeå som tältade på gården. Började dricka, men det gick trögt. Tittade på Moneybrother, Taxi Taxi! och lite av She på demoscenen. Testade lite delikata maträtter och spande in området och var grymt städade (för att vara oss två så).

Värre blev det ju på Fredagen. Vaknade utvilad, pigg och fräsch som faen. Fixade och donade och lyckade ta oss till Lugnvik där Linneas pappa m fru och Bror hade ordnat jättebra grillfest för folk i alla åldrar. Åt underbara grillspett, och drack otroligt mkt gott. Tog första bacardi-drinken vid tre, och efter det drack vi nog i nära 12 timmar tror jag. Folket trillade in, mestadels kompisar till Linneas äldre bror, och vips så kom 5 spanjorer och då blev det livat i luckan. Dansade 2 timmar inne i Tc's tält med dessa sydeuropieska män, missade det mesta i konsertväg, men kvällen var ändå hellyckad. Tappade bort Linnea, träffade Millan och kramades genom ett galler. Fixade skjuts till ön med pappa, väl hemma var vi seg till en början. Men väldigt plötsligt hade vi fått ny energi och dansade och skrattade till en och samma låt i typ 2 timmar, haha. Galen kväll. Galet kul :)

Lördagen kom och jag trodde att min sista kväll var kommen, mådde skit, eller "inte direkt mumma" som min kära vän Linnea brukar säga. Hade världens mest konstiga och hektiska dag på stan innan det var dax att äta go-middag och börja dricka igen. Gick in på området till 19,30 såg Asha Ali, Miss Li och Anna Ternheim under en och samma timme. Dumma yran, varför la ni dem samtidigt?? Gick ut och hittade spanjorerna igen. Gick in igen och såg The Pipettes, talet och Pulpa.

Jag är helnöjd :) Och nu är det bara att ladda om inför nästa års yra då!

Tack Linnea för boende och logi hos dig. Du är en pingla!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Det var en totalt underbar helg, men det var för att du var vid min sida :) Synd att vi tog mer kort för ibland känns det som allt det här galna aldrig riktigt hände. Nu är det bara ett år kvar, men fram tills dess ska vi ha en massa andra galna upptåg! Puss min älskling


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback