knäppis

I söndags var jag & Joel på bio i Sveg (centralorten i härjedalen, 7 mil från Hede) och efter bion fyllde jag upp en petflaska med vatten inne på biografens toalett innan hemfärd.

Konversation, bilresan hem:
J: Kan jag få vattnet Emma?
E: Räcker över vattnet.
J: (låtsas-förskräckt) Men kan man verkligen dricka vattnet från kranen i Sveg? (hans mormor är till och med skeptisk mot Östersunds kranvatten, och försöket lura i oss att det är farligt :)
E: Nej, man kan ju inte det så jag hade i såndär vattenrenare innan.
J: Åh, vilken tur! Du tänker då på allt du älskling när man är ute och reser!
E: Ja, visst är det bra? Jag tog med dina malariatebletter också, som du skulle ta vid besök på ön Herrö...

höhö.
så tokigt det kan bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback