Ett pris av guld

måndag igen. en ny arbetsvecka. Fast med tanke på att jag var sjuk 3/5 av förra veckan så känns det inte så tungt, mest skönt att göra något vettigt igen. På tre dagar tog jag mig inte längre än till postlådan och tillbaka. jag blev uttråkad, men frisk :)

Ihelgen tog jag det mycket lugnt och kurerade mig in i det sista. Umgicks med mormor&morfar mest hela lördagen. Det är roligt att umgås med den äldre generationen emallanåt. Även om min mormor&morfar är lite speciella... när jag kom dit mitt på dagen var mormor iklädd en smäcker träningsoutfit och stod framför tv'n och körde ett friskis&svettis pass och hurtade sig. Och själva anledningen till att jag hälsade på hemma hos m&m var att jag skulle hjälpa morfar med en grej i Photoshop (!!??) Ja, de vill nog inte riktigt bli gamla de där två. Tog en obligatorisk fika och pratade om allt möjligt, de ska åka till Kina i maj så vi pratade endel resor.

På lördagskväll åkte jag till grannbyn Vemdalen för att fira guldklimpen Emma som fyllde 20 bast :) Åt supergod middag på restaurant Huskey. Jag åt en fisk & skaldjursgryta med lax, räkor, kräftstjärtar, saffran, aioli och grejjer :) MMmm. Att äta ute är den näst bästa lyxen enligt mig. (den bästa lyxen är såklart ett par nyinköpta skor :)

Ikväll tittar jag på Guldbaggegalan på SVT1 20:00 med ljuvliga Sissela Kyle som ska leda och underhålla. Kan inte bli annat än bra. Känner dock att jag inte sett så mycket film på sistånde. Såg ju i princip inte en enda film från oktober-december -06. Men det blir kul, guldbaggen är lite av en årlig tradition för mig.

Äventyrslust.


Kleerup / Robyn - With every heartbeat
tokbra.


Kommentarer
Postat av: Petra

hehe, de låter så roliga dina morföräldrar : )

Postat av: Din Darling

Vad är det för låt? Den måste du skicka till mig. Jag såg nog allt att Jan-Erik Svensson var intervjuad i gårdagens tidning, inte illa! Nu ska jag åka på media och hoppas att Micke är där. Puss&smek

2007-01-23 @ 12:37:38
URL: http://linneaosd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback