årskrönikan: 2oo6

Kastar mig ut och försöker summera trehundrasextiofyra dagar på mindre än trehundrasextiofyra rader!
Då kör vi.

Januari
Började min sista termin på gymnaiset.
Inledde det nya året med en riktig smällkaramellsfest hemma hos mig för att fira min artonde födelsedag, och året 2006 såklart.
Kuggade en uppskriving (ja, jag kan erkänna det nu)
Började praktiken på Glesbygdsverket.
Introducerade mig själv med giltlig legitimation i östersunds (vilda) krogliv.

Februari
Körkortet blev mitt efter en svettig uppkörning 13/2.
Jag & Joel åkte till Stockholm och såg Foo Foghters Live på hovet, oförglömligt, mäktigt.
Ställde ut lite tavlor på versinsage i Krokom genom UK.
Emma & Joel tryckte på pausknappen.
Min krönika om att vara ung i glesbygden publicerades i
Glesbygdsverkets nyhetsbrev.

Mars
Inleddes med en fet 100dagars fest på O'larys, studentkänslorna började komma smygande...
Åkte till Stockholm ännu en gång. Jag, mamma, Staffan och systrarna åkte och såg Genrepet till finalen av 2006 års melodifestival. Samt shoppade och gojsade :)
Jag & Linnea var på en galen resa till Umeå och musikarrangemanget "Umeå Open" såg massa bra artister, och drack (för) mycket bacardi razz, bodde i studentkorridor och flummade.
Redovisade projektarbetet i aulan för hela mp-klanen.

April
Skidskytte SM arrangerades i lilla Hede och det var folkfest, eller nåt.
Påsken spenderades i en stuga med mamma & c.o, alla var sjuk och det var pissigtväder.
Noterade i min kalender att studentmössorna anlände wargens lokaler den 3:e april :)

Maj
Nu började det kännas att den stundande studentexamen var nära, festerna avlöste varandra och i skolan började det mesta bli färdigt, och dagarna var ganska slappa.
12:e maj hade vi vår studentbal på Gamla Teatern i Östersund. Jag hade på mig en duvblå duschessklänning och strasssmycken, vid min sida fanns min stiliga kavaljer Joel. Verkligen ett  minne för livet att vara på en riktig bal!
Mamma fyllde 40 år.
30:e maj var det dax för ännu en bal, denna gång mösspåtagningsbalen som var arrangerad av skolan och hölls i den mkt glammiga sporthallen :) En grymt rolig kväll där alla studentkänslor fullkomligt flödade!

Juni
Nu började nedräkningen till studenten på ALLVAR.
9:e juni tog jag studenten från Wargentinsskolans medieprogram. En av de bästa dagar i mitt liv, men också en av de jobbigaste! det kom nog minst lika många tårar som skratt, men det var en fantastisk dag.
Champangefrukost, flakåkning, studentskiva, rådhustrappan, sång&dans, skratt&tårar.
Måndag 12:e juni gjorde sig verkligheten genast påmind, började jobba på PIAB AB's kontor med orderhantering.
Jobbade någon strödag på Hedegråden (äldreboende)
Jag o Joel flyttade in i "lilla huset" och bara myste i sommarvärmen.

Juli
Jobbade jobbade jobbade,
Arvikafestivalen 13-15 juli. Galet roligt, galet mycket bra att titta/lyssna på. Mkt god öl, mkt god mat, och mycket av det mesta och det bästa. Festival helt enkelt :)
Ännu en "festival" Yran (är ju faktiskt en gatufest:) spenderades med Linnea i Ösd, hon hoppandes på kryckor, och jag med en kryddburk (innehållande alkohol) mellan benen. Kanonbra.

Augusti
Fortsatte jobba på.
Tog en minisemeter till S-vall, med obligatorisk IKEArunda.
Jag & Joel firade 5  underbara år tillsammans. Fantastiskt älskling.
Den 28:e augusti bokade vi alla biljetter till det stora äventyret :)

September
Jag o Linnea åkte på en lyxarweekend till Åre. Bodde på hotell, spaade, drack drinkar och kände oss coola i trendiga Åre, haha. Linnea släpade också med mig på min första dans! en annorlunda, och ganska kul, upplevelse. haha.

Oktober
Började min sista månad på PIAB och snålade ännu mer för att dryga ut reskassan.
Hannes fyllde 2 år och blev en stor pojke :)
Linnea opererades och invalidiserades för en stund.

November
Hela månaden kan väl summeras med ett ord; R e s f e b e r!
12:e nov bar det av mot fjärran länder.
13:e nov 10.05 flög vi mot New Delhi
20:e nov åkte vi från Indien till Thailand.

December
Spenderades till största del i Thailand på någon hörlig strand :)
Bara njöt av att vara borta på ett sådant fantastisk äventyr! Går inte att beskrivas.
14:e dec tattuerades det in en femuddigstjärna under min högra armbåge, på mindre än tre minuter hade jag föränmdrat min kropp föralltid, och fått min livs största (hittills) adrenalinkick :)
20:e dec åkte vi hemåt mot Sverige igen.
Efter att ha varit vakna och rest i nära tre dygn kom vi äntligen fram till Östersund på morgonen den 21:e dec, där stod Linnea, pappa och svärmor och mötte upp.
Hade jetlag ett par dar.
Firade en lugn härlig jul med familjen.
Firade det kommande nya året, och min nittonde födelsedag tillsammans med Emma&Linnea med lyxmiddag och lyxutgång på Vemdalsskalet, grymt kul!


Och nu är det 2007 och det ska bli ett spännande år :)


Kommentarer
Postat av: Din darling

Det låter som ett bra år för dig tycker jag gumman :)
Vi har gjort mycket tok du&jag, hoppas att det till och med blir ännu mer 2007. SPA, Umeå Open och förhoppningsvis charter :)
Du är min alldeles egna marängsviss :)
Puss från din blomma

Postat av: Din darling

Ja tänk om man kunde ta en shot bacardi varje morgon, vilka bra dagar jag skulle ha då :)
Du är bäst, ingen protest! Krya på dig världens bästa Emma! :) PussPuss

2007-01-16 @ 22:41:03
URL: http://linneaosd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback