Jag tror jag svimmar

chock
Igår hamnade jag nog i mitt livs hittils största chocktillstånd. Var på väg till Sveg för en efterlängtad date med Petra, och vad händer? Jo, jag kör av vägen. Får sladd i en vänsterkurva, för det var sjukt spårigt + ishalka. Kommer över på andra körbanan, där det kommer en radda mötande fordon. Får panik (såklart) försöker häva sladde, men det gör saken antagligen bara värre. Rätt ut i diket på min sida av vägen. Sitter och försöker förstå vad som hänt. Inom loppet av två minuter har minst tre bilar stannat (bara gamla gubbar) och en av dem är en Linsell-bo, som ringer en traktor. Phu. Skakande försöker jag ta mig ifrån "brottplatsen"... tar mig tillbaka till Linsell, ringer mamma (hade hennes bil) och hon låter som hämtad från SOS alarm. Jag hade tänkt köra hem, men mamma förbjuder. Joel kommer som en räddande ängel. Linsell är aldrig ett trevligt ställe att stanna på, allra minst när man är liten, frusen och rädd.....
Jag hade nog lite änglavakt, eller bara en jäkla tur?! Mycket som skulle kunna hänt... tacksamt att köra i diket på vintern ändå, man landar ju ganska mjukt :) varken jag eller bilen är ju trasig!
Obehagligt.

Nu är det iaf äntligen helg! Jag och småsystrarna har haft lite syskonmys här hemma ikväll, med mat o film o mys! mkt trevligt, inte så ofta barfa vi tre flickor umgås! Nu sitter jag framför vår (pappas) nya dator, en värsting, (iaf om man jämför med vår gamla mojjäng som funkade sämre än sämst) Tillhörande den nya datorn kom också en nytt tangentbord, ett såntdär "lågt", som man känner sig ganska märkvärdig när man skirver på, för det klickar sådär diskret proffsigt :) fast just nu är det ganska irriterande, eftersom jag inte lärt mig fingersättningen på det riktigt än.. blir mkt fel. och jag som just lärt mig att skriva utan att titta på tangenterna... nu får jag vara amatör igen...

Iveckan har mitt hår blivit några nyanser mörkare, men bär fortfarande en oidentifierbar färg, det är typ en blandning av brun, kopparröd, mycket röd och min vanliga tråkiga hårfärg... hm, låter ju som bara skit, men det blev faktsikt ganska snyggt! ett bildbevis kanske kommer, när jag inte ser ut som skit i övrigt :)

Regina Specor är bra
Ida & Moa är guldklimpar
Jag är övertrött
Jag är grymt sugen på en dry martini


Trevlig helg

Kommentarer
Postat av: malin

Nej va hemskt emma! Tur att det gick bra, du känner inte av något i nacken eller så ?

Sköt om dig. Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback