Vi önskar eder alla en fröjdefull jul

I hopp om att fånga upp lite extra julstämmning besökte jag kyrkan där Hedes lucia skulle krönas. De sjöng vackert och strålade allesammans, speciellt min lillasyster som var med i kören ;)

Dock sabbades hela den heliga saligheten i kyrkan fridfulla vrå av en massa irriterande små kids! Kan man allvarligt tycka att det är en bra ide som förälder att ta med sin 2åring till kyrkan vid ett sådans evenemang som kvällens? Inget barn under 7 år kan väl tycka att det är roligt och intressant? Resultatet blir hyperaktiva barn som inte kan sitta still, inte kan vara tysta och som tappar fattningen. Bakom mig satt det barn som rev sönder sidor i psalmboken, skrek, tjoade och tjimmade. Vilken stämmningsförstörare. Och nästan mer störande i sammanhanget är föräldrarnas panikslagna och smått-hysteriska "schhhhhhhhhhhhh" och "tyst!" och "sitt still" och "sluta". Lämna ungarna hemma tills den dagen de kan sitta stilla och tysta i 30 minuter.

Men lite mer julkänsla och insikt att det är a11 dagar kvar till julafton fick jag allt ändå.
Och jag fick höra min favorit jullåt "Gläns över sjö och strand".
Jag är på det stora hela nöjd alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback