Premiärtur i solskenet

Det har varit en alldeles fantastisk vinterdag här i Härliga Härjedalen. Solsken, -7 grader och ca 40 cm nysnö som kommit under helgen, en perfekt dag att ta säsongens premiärtur på skidorna alltså! Vallade skidorna till topptrim på morgonen, och mitt på dagen bar det alltså iväg. Jag älskar att åka skidor, men det är aldig roligt när man åker för första gången, det är alltid äckligt jobbigt. Efter 250 meter var min puls onormalt hög, efter 2,5 km hade jag blodsmak i munnen och benen darrade litegrann. 4 km senare var jag totalt utpumpad och mycket nöjd över min första skidtur för iår. Jag vet ju att kanske efter den 5:e gången kommer det bara vara kul och lagomt jobbigt, det gäller att härda ut dit bara :)

Det är en lyx att bo i Härjedalen denna tid på året, jag skulle vilja påstå att jag bor i världens (iallafall Sveriges) vackraste landskap! Hej mitt vinterland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback