Lägesrapport

Julkänslor & återblick
Om två veckor är det julafton, herrejesus. Vid den här tiden för ett år sedan låg jag på en strand någonstans i Thailand och stekte, hade inte så mycket julkänsla då, av naturliga själ som tillexempel 30+ grader, palmer, vita stränder och ljumma havsdopp. Iår är jag hemma i ett vintrigt Hede i ett julpyntat hem, men den rätta julkänslan har faktsikt inte riktigt infunnit sig än. Jag väntar med spänning. Håller iallafall på att slå in alla julklapparna här i min egna lilla tomteverkstad på "flickrummet". Det är såklart roligt att få julklappar, men det är om ännu lite roligare att slå in och ge bort!

Nya jobbet
Om en vecka börjar jag även mitt nya jobb. Bäst jag börjar öva på kassörska-fraserna och min kassörska-röst.
"Var det bra så?"
"Det blir etthundrafyrtiosju och femtio tack"
"Dra kortet åt andra hållet istället"
"Javisst, ta en påse du"


Det ska bli superkul!

"Jag arbetar åt ett nytt företatg nu med ganska flexibla arbetstider, det heter alfa-kassan"
Och nu försöker jag njuta så mycket som man bara kan av min sista vecka som arbetslös. Dock försöker jag inte dega ner mig totalt. Jag går alltid upp innan 9 på morgonen. Jag klär alltid på mig. Jag minimerar mitt tv-tittande till max 2 timmar om dagen. Jag går alltid ut vid något tillfälle under dagen. Jag försöker göra något vettigt.
Jag tycker det går ganska bra. Men som sagt, snart är sötebröds-dagarna över. Snart blir det husman och hardworkingwoman även av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback