Ljud som gör mig galen

Det finns inget annat ljud som gör mig mer galen är ljuden pappa gör ifrån sig när jag är sjuk/förkyld.
Det driver mig snart till vansinne! Och jag överväger seriöst om jag ska börja använda öronpropparna alla dygnets vakna timmar som spenaderas på hemmaplan i sällskap med denna hostande slemboll. (För tillfället nöjer jag mig med öronpropparna på natten för att inte behöva väckas av dessa ljud, för då skulle jag bli fullkomligt vansinnig!)

Hur som helst. Jag står snart inte ut, om inte karln blir frisk snart hinner jag få en psykiskt sammanbrott!
Ni kanske tycker att det är en värdslig sak, men jag överdriver inte! Inte nog med att han är allmänt höjljudd och irriterande i vanliga fall, detta extremt.

När han hostar så liksom kastar han ur sig hosten, bara slänger ur den ur munnen, abrubt och brutalt.
Men bara EN host! (typ var 30:e sekund), istället för att hosta ur sig i en riktigt attack så kan han vara tyst sen?
Och så måste man snora och slemma mellan varje ord, nivet, dra in snoret i näsan så det blir ett äckligt slemmigt ljud. Uuuuuuuuuuuu.

+ att han är MAN och så måste man ju pointera hur frukatnsvärt sjuk och klen han är heeeela tiden. Fast han är en vuxen karl, måste han ynka sig. Och det finns inget värre än ynkande män!


ahh. På dagarna längtar jag efter mina öronproppar, längtar efter den totala tystnad som ligger sig som ett ljuvligt täcke runt huvudet. Det är den bästa studen på dagen, och nu är det äntligen dax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback