Vilket skämt!

I fredags smakade jag quinoa för första gången, mycket gott och jag var mäkta inspirerad att försöka återskapa samma goda middag idag som i fredags. Med humöret och köksglädjen på topp knallade jag in på ICA Supermarket här i Hede för att inhandla lite quinoa. Hittar dock inget där det borde stå,
går och frågar en av personalen som i sin tur går för att undersöka.
Kommer tillbaka och ger mig följande information:
"Vi får hem quinoa 1 gång / år, vi måste bara invänta nästa skörd"

wtf? Vad är detta för skämt?

För det första: Vaddå nästa skörd? Har vi plötsligt förts 100 år tillbaka i tiden?
För det andra: Är detta någon slags glesbygdsdiskriminering? Tror knappast att jag skulle få samma svar om jag gick för att handla min quinoa på Coop i Östersund? Man kan vilja äta annat än kött å pära fast man bort bortom civilisationens gränser. GI-trenden har nått Härjedalen, men uppenbarligen inte livsmedlen.

Jag är chockad. Chockad och sur.
Det blev vanlig-jävla-skit-fullkorns-penne till middag.
Inte alls lika gott.

Kommentarer
Postat av: Linnea


Baby, jag ska undersöka det här åt dig! Ska höra med min Ica-expert; Frida! och kan inte dessutom Qinoua bli dålig om det står i ett år? Du är bäst, för du är min häst! Puss och en pisk


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback